Фастфуд на АЗС AMIC ENERGY у Польщі: про власний бренд та франчайзинг

2023-11-30

Продовження дослідження розвитку food service мережі AMIC ENERGY тепер у сусідній Польщі. На відміну від України, поляки зробили ставку на співпрацю з відомими брендами

Стаття підготовлена командою НафтоРинок. Читайте повну статтю за посиланням.

Наявність пропозиції фастфуду на заправках – це не лише можливість для оператора ринку отримати додатковий дохід, але і запорука потоку клієнтів. Іншими словами, від асортименту та якості кавових напоїв, сендвічів і хот-догів залежить, скільки станція зможе продавати пального. Як показує світовий досвід, найвищі показники реалізації нафтопродуктів мають мережі АЗС з сильною пропозицією готової їжі та супутніх товарів. Для оператора АЗС є два шляхи розвитку бізнесу громадського харчування: створювати власну концепцію та бренд з нуля і розвивати його або ж залучити партнера, який вже є відомим серед клієнтів. Компанія AMIC ENERGY йде двома паралельними шляхами: в Україні – розвиває власну пропозицію їжі, а в Польщі – активно співпрацює з відомими брендами.

Уподобання поляків

В першій частині статті НафтоРинок докладно дослідив асортимент готової їжі на українських АЗС AMIC ENERGY. Польська мережа розвиває пропозицію фастфуду трохи іншим шляхом, враховуючи особливості ринку та кулінарні уподобання поляків.

Як кажуть в AMIC Polska, поляки вважають, що їхня кухня глибоко вкорінена в культурі нації, і тому ставляться до своїх кулінарних звичок як до елементу національної ідентичності.

«З асортименту продуктів харчування, що пропонуються на автозаправних станціях по всій Польщі, ми бачимо, що польська кухня все ще дуже популярна. На більшості автодорожніх станцій подають традиційні польські страви», – кажуть AMIC Polska.

Що таке традиційна польська кухня?

Щоденне меню поляків складається з кількох культових страв, приготованих за перевіреними рецептами. Часто день починають з бутербродів, які в Польщі називають канапками. Їх їдять на сніданок і як перекус протягом дня. Як основні страви поляки люблять м’ясні котлети, свинячі відбивні та смажену птицю, а також супи, такі як росол, журек (білий борщ), суп-гуляш або фляки, зазначили в компанії.

Дуже популярною стравою також є кнедлики. Існують тисячі рецептів тіста, але в основному це борошно і вода (іноді з додаванням яйця або вареної картоплі) з різними начинками.

Поляки також люблять свої традиційні ковбаски, зроблені з копченого м'яса, приправленого перцем і часником. Їх можна їсти як закуску на бутерброді або смажити. «В ідеалі їх смажать на паличці над багаттям або на грилі під час літніх вечірок в саду. Його запах також буде вести вас вулицями польських міст, оскільки це одна з найпопулярніших страв, що продаються в польських фуд-траках», – розповідають в AMIC ENERGY.

Глобалізація

Однак нові тенденції набирають сили, а в меню польських ресторанів сьогодні – сендвічі, гамбургери, брускети та бурітос. Ці страви стають все більш популярними, оскільки молоді поляки – відкриті до новинок, що приходять з іноземних ринків. Наприклад, усе більше людей обирають здорову або вегетаріанську їжу. Водночас, як зазначають в AMIC Polska, нове покоління любить великі бренди – McDonalds, KFC, Pizza Hut, Burger King, Subway тощо. Також наразі бургери, кебаби і піца домінують на ринку фаст-фуду в Польщі, повідомили в компанії.

Франчайзинг

Намагаючись балансувати між традиційною польською кухнею та новими тенденціями, AMIC Polska налагодила співпрацю з декількома західними мережами фастфуду, в першу чергу – з Subway.

Наразі понад 50% АЗС в Польщі мають ресторани Subway. Станом на жовтень на станціях AMIC ENERGY працювало 66 закладів, що робить компанію найбільшим оператором франшизи Subway в Польщі. Як відомо, Subway – це один з найпопулярніших світових ресторанних брендів, який продає фірмові сендвічі, врапи (різновид буріто) та салати.

Після успішної співпраці з Subway польська AMIC ENERGY вирішила розширити співпрацю з західними мережами фастфуду. Так наприкінці 2022 року на АЗС компанії з'явилися заклади SBARRO. «Це американський ресторан швидкого харчування, який спеціалізується на піці в нью-йоркському стилі», – сказали в AMIC Polska, додавши, що піцу подають цілою або нарізаною, її можна з’їсти прямо на місці або купити на винос. Також їжу з ресторанів SBARRO можна замовити з доставкою. «Наші піци доставляються за допомогою онлайн-сервісів, таких як Uber та Glovo», – зазначили в компанії.

Піца доступна у трьох розмірах: 30, 35 та 43 см. Меню складається з пепероні, класичної Маргарити, Чотири сири та інших. Унікальною пропозицією SBARRO є так звана фарширована піца. «Це свіжоприготоване тісто, наповнене смачними інгредієнтами – такими як соковита свинина, пепероні, 100%-молочна моцарела та хрусткий бекон всередині», – кажуть в AMIC Polska.

Втім, піца – не єдиний продукт, який пропонує SBARRO. В меню є стромболі з моцарели, загорнутої у свіжоприготоване на місці тісто разом з іншими різноманітними інгредієнтами. Наприклад, з начинкою з італійських сирів, італійських м'ясних нарізок або овочів. Цей рулет подається з соусом, куди можна вмочати шматочки продукту.

Як розповіли в AMIC ENERGY, зараз на її станціях у Польщі працюють п'ять ресторанів SBARRO, причому компанія є єдиним франчайзом цього бренду в країні.

Власна пропозиція

Водночас на АЗС компанії є крамниці AMIC Market та кафе Food Point, де можна придбати хот-доги, польські канапки, запечені сендвічі, бургери, салати, круасани, каву та інше.

Найпопулярнішим продуктом, доступним на всіх АЗС AMIC ENERGY у Польщі, є хот-доги. В цьому польський ринок мало відрізняється від українського. Також дуже популярними є сендвічі з багета, які готують на місці, а також так звані запіканки – відкрита частина багета покрита сиром, білими грибами та іншими інгредієнтами (курка, салямі тощо) зверху, які розігріваються на місці й подаються клієнтам.

Асортимент хот-догів – досить широкий, розповідають в AMIC Polska. Окрім класичного є безліч інших смаків, які змінюються сезонно. Наприклад, мексиканський хот-дог, ялівцевий, з цибулею та беконом, італійський тощо. «Ми запускаємо нові сезонні смаки кожного кварталу року», – зазначили в компанії.

Бургери – менш популярний продукт і наразі доступні лише на кількох станціях AMIC у Польщі. В меню є три різновиди бургерів: з яловичини з чеддером та беконом; зі свинячої відбивної зі свіжими овочами; а також вегетаріанський із веганською буряковою котлетою.